من دو سه بار به دبی سفر داشتم 7 روزه و 4 روزه خیلی کشور جالبی است و انگار گلچینی از مناطق دیدنی جهان می باشد مثل برج دوقلوی مالزی را دارد ، یک اتوبان مشابه وبه نام منهتن که در آمریکا ست و باد گیرهایی مشابه یزد خودمان،علاوه بر این ها بلند ترین برج جهان یعنی برج خلیفه در دبی وجود دارد و بهترین هتل های جهان را به خود اختصاص داده مثلا برج العرب یک هتل بزرگ و مجلل  است که فقط برای بازدید از آن ل حدود 800 درهم باید پر داخت (1,000,000تومان)  وهرشب اتاقی از 8 تا 110 میلیون تومان اجاره داده می شود. این هتل 4 طبقه زیر آب دارد و صبحانه هم در زیر دریا میل می کنید .

جلوی این هتل یک ناحیه دایره شکلی وجود دارد که هم محل نشستن هلیکوپتربوده و هم محل بازی بدمینتون است که مشهور ترین بازیکنان بدمینتون درآن جا بازی کرده اند.

یک هتل بسیار بزرگ هم در دبی هست که مشهور به 8 ستاره است.
                                                                           افتتاحیه هتل بزرگ آتلانتیس
رئیس این هتل پول دارترین مرد جهان است (بیلگتس رئیس شرکت آفیس)هتل آتلانتیس بر روی جزیره ی نخل ساخته شده است.
این جزیره مصنوعی است یعنی این که توسطه ابزارهای غول پیکر ساخته شده که شامل 16 شاخه می باشد و پول دارترین آدم ها آن جا زمین دارند (مثل رونالدو ، دیوید بکام و..... ) درحال حاضرخلیفه دبی اقدام به ساخت دو جزیره ی دیگر بر روی آب کرده یکی از این جزیره ها باز شکل نخل بوده اما 40 شاخه دارد و دومین جزیره نحوه ساختش دقیقا از روی نقشه جهان کپی برداری شده است.

می دونین که بلندترین برج جهان فعلا در دبی است به نام برج خلیفه این برج چند سال قبل برج دبی نام داشت ولی به دلیل بدهی زیاد دبی یک وام چند ملیارد دلاری از ابوظبی یعنی پایتخت امارات دریافت کرد و به جای پول وام برج را به خلیفه ابوظبی داد به همین دلیل برج خلیفه نام دارد
این برج اداری می باشد و دارای8428 متر ارتفاع می باشد برای بازدید از این هتل 1000 درهم باید پرداخت.

این برج دارای 2 آسانسور با ظرفیت 50 نفر می باشد و پرسرعت ترین آسانسور های جهان محسوب می شوند . به محض رسیدن به طبقه مورد نظر یک نفر کنار آسانسور ایستاده و یک شکلات به شما می دهد تا قند خونتان در آسانسور نیفتاده باشد. بعداز ورود شما به این برج  اتاق های کار را نشان تان داده و با طبقات آشنا می کنند بعد شما را به بالاترین طبقه برج برده و با یک تلسکوب پیشرفته تمام شهر را نشان شما داده از جمله( جزیره نخل،هتل برج العرب،پارک های آبی....) و بعد با زوم بسیار زیاد خلیج فارس و تنگه هرمز را هم نشانتان می دهند.

یکی از تورهای های دبی  تور دور دبی می باشد من به این تور رفتم به همه جای دبی رفتیم هتل های مشهور، مراکز خرید بزرگش و مقصد آخر برج خلیفه بود دور برج یک دریاچه کوچکی وجود دارد که هر شب هر 15 دقیقه ای یک بار رقص آب و نور اجرا می شه خیلی زیبا بود جای شما خالی.

بعدش ما به بادگیرهای که در دبی ساخته شده بود رفتیم . از زیر باد گیر هاهم آب جاری بود و بعد متوجه شدیم که اینم از کشور ونیز کپی برداری شده .

در روز بعد ما به تور صحرای دبی رفتیم چه حالی داد یک لندکروز(سافاری) آمد در هتل دنبال ما، ما با سه نفر از دوستانمان سوار ماشین شدیم و رفتیم حدود یک 30 دقیقه ای در راه بودیم تا به مقصد برسیم قبل از رسیدن یه مغازه توی راه است که پولی خیلی خوبی گیرش می یاد چون هر سافاری یعنی یک ماشین صحرا از آن جا رد می شود یک توقفی داشت. حالا به مقصد مورد نظر رسیده ایم و یک دفعه راننده گازشو گرفتو باسرعت به طرف یک صخره حرکت کرد چه حالی داشت،چیزی نمونده بود چپ کنیم.

بعد از موج سواری روی شن ها رفتییم برای دیدن اجرای برنامه اردوگاه. برنامه خیلی زیبا داشت بعدشم غذا دادان همه چی خوب بود دیگه ساعت های 3 شب رسیدیم به هتل.

روز بعد استراحت کردیم و توری نرفتیم ولی به جاش به مک دونالد رفتیم. غذاش خیلی خوشمزه بود من یک همبر مخصوص با سیب زمینی خوردم.

ولی شب بعد به طور کشتی دبی رفتم منظره عالی خوبی روی آب داشت ولی خسته کننده که در آخر دیگه خواننده کشتی داشت از ما عکس می گرفت. و شب بعد هم به کی اف سی رفتیم .